Współpraca szkoły z rodzicami
LITERATURA PEDAGOGICZNA DLA RODZICÓW
- Albisetti Valerio: Pułapka anoreksji: dlaczego się choruje, jak wyzdrowieć. Kielce: Wydawnictwo Jedność, 2003. ISBN 83-7224-261-5.
- Arcimowicz Anna, Słysz Anna: Przyjaciele w Internecie. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2009. ISBN 978-83-7489-243-8.
- Bakan Joel: Dzieciństwo w oblężeniu: łatwy cel dla każdego biznesu. Warszawa: Warszawskie Wydawnictwo Literackie, 2013. ISBN 978-83-7758-326-5.
- Beliveau Marie-Claude: Jak pomóc dziecku w problemach szkolnych: poradnik dla rodziców. Warszawa: Klub dla Ciebie, 2005. ISBN 83-7404-013-0.
- Bloomfield Harold H., Cooper Robert K.: Jak żyć bezpiecznie w niebezpiecznym świecie. Warszawa: Świat Książki, 2000. ISBN 83-7227-482-7.
- Borba Michele: Koniec ze złym zachowaniem: 38 trudnych zachowań i sposoby, jak im zaradzić. Poznań: Dom Wydawniczy REBIS, 2003. ISBN 83-7301-447-0.
- Carr Alan: Depresja i próby samobójcze młodzieży: sposoby przeciwdziałania i reagowania. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. ISBN 83-89574-10-1.
- Elliott Julian, Place Maurice: Dzieci i młodzież w kłopocie: poradnik nie tylko dla psychologów. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2000. ISBN 83-02-07781-X.
- Ellis Albert: jak opanować złość zanim ona opanuje ciebie. Poznań: Media Rodzina, 1999. ISBN 83-85594-78-7.
- Giordano E., Lasconi T., Boscato G.: Nastolatki: trudne pytania. Dom. Szkoła. Przyjaciele. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie, 2004. ISBN 83-7201-118-4.
- Griffiths Mark: Gry i hazard: uzależnienia dzieci w okresie dojrzewania. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2004. ISBN 83-89574-14-4.
- Hertz Noreena: Oczy szeroko otwarte. Warszawa: Wydawnictwo Muza, 2014. ISBN 978-83-7758-612-9.
- Krahe Barbara: Agresja. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. ISBN 83-89574-35-7.
- Leite John S., Parish J. Kip: Wychowanie skuteczne: 10 przykazań dla rodziców. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1997. ISBN 83-02- 05555-7.
- Lemańska Wanda: O sile emocji pozytywnych: zapobieganie depresji dzieci i młodzieży. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2005. ISBN 83-02- 09317-3.
- Maxwell Ruth: Dzieci. Alkohol. Narkotyki. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. ISBN 83-85416-97-8.
- Ridley Dale Scott: Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. ISBN 83-89120-99-2.
- Salter Anna C.: Drapieżcy: pedofile, gwałciciele i inni przestępcy seksualni. Kim są, jak działają i jak możemy chronić siebie i nasze dzieci. Poznań: Media Rodzina, 1999. ISBN 83-7278-144-3.
- Sieradzan Czesław: Jak wychować dziecko na człowieka sukcesu? Łódź: Wydawnictwo NINIWA, 1999. ISBN 83-909042-3-3.
- Teesson Maree, Degenhardt, Hall Wayne: Uzależnienia. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2005. ISBN 83-89574-55-1.
- Tomaszek Bożena: Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym w szkole i w domu? Kraków: Wydawnictwo RUBIKON, 2005. ISBN 83-89947-20-X.
- Wach Tomasz Janusz: Profilaktyka i resocjalizacja nieletnich zagrożonych uzależnieniem od środków psychoaktywnych. Warszawa: Difin, 2014. ISBN 978-83-7930-295-6.
- Zajączkowski Krzysztof: Uzależnienia od substancji psychoaktywnych. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2003. ISBN 83-02-08933-8.
- Zimmermann Frank: Nastolatki: trudne pytania. Wrocław: Wydawnictwo Astrum, 1998. ISBN 83-87197-60-2.
Pomoc szkole
Ekran w auli:
Staraniem Rady Rodziców zakupiony został i zamontowany ekran w szkolnej auli. Powierzchnia prezentacji jest dostosowana do wymiarów pomieszczenia.
Współpraca szkoły z rodzicami
- możliwość wystąpienia do dyrektora lub organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły
- współudział w tworzeniu programu wychowawczego szkoły
- współudział w tworzeniu programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb środowiska
- Rada Rodziców może występować z wnioskiem o dokonanie oceny pracy każdego nauczyciela pracującego w szkole
- wydaje opinie o nauczycielu ubiegającym się o uzyskanie kolejnego stopnia awansu zawodowego
- bierze udział w formułowaniu koncepcji pracy szkoły
- w osobie wyłonionego przedstawiciela angażuje się m.in. w:
– wybór dyrektora placówki
– rozpatrywanie odwołania od oceny pracy
– komisyjne ustalanie oceny zachowania ucznia
– prace zespołu ds. pomocy psychologiczno-pedagogicznej